onsdag 10 augusti 2016

เรื้องเกี่ยวกับกษัตริย์ ในสวีเด็นกษัตริย์กุ๊สตาฟ และราชินีซิลเวียไปนั่งกินPizzaในร้านขายPizzerianธรรมดาแล้วถ่ายรูปกับเจ้าของร้าน ซึ่งดูเป็นเรื่องธรรมดาเหลือเกิน ต่างกับพวกเจ้าอุปโหลกที่ทำนาบนหล้งคนของไทย


Pizzerian fick besök av kungaparet
Pizzabagaren Sangar Gafuri fick en ovanlig dag på jobbet.
Plötsligt kom kungen och Silvia in genom dörren, skriver Smålandsposten.
– Jag blev chockad, jag kände inte igen dem först, säger Sengar till Aftonbladet.
På onsdagen fick Lessebo Pizzeria & Gatukök kungligt besök. Vid 14-tiden gjorde Carl XVI Gustaf och drottning Silvia entré. Först kände Sangar inte igen dem, men efter någon minut kom han på vilka de var.
– Jag blev chockad och jätteglad. Jag har aldrig sett dem förut, säger pizzabagaren Sangar Gafuri.
Kungaparet beställde varsin capricciosa med läsk.
Var det inte lite tråkigt att de beställde likadana pizzor?
– Jag vet inte vad jag ska säga om det.

พวกเจ้าอุปโหลกที่เป็นพวกกาฝากที่ทำนาบนหลังคน

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar